JufDebby.reismee.nl

Turkije dag 4

Turkije dag 4; lekker genieten.

Nou, daar zijn we weer. Achter de laptop op de hotelkamer hihi! Tijd voor een verhaaltje....

Vanmorgen konden we ietsje pietsje langer uitslapen dan de rest van de week. Om kwart voor 10 moesten we onder in de lobby zijn. Hier werden we om 10 uur opgehaald met een busje om naar een basisschool te gaan. Dusssss daar gingen we! Op deze school werden we ook hartelijk ontvangen door de kinderen en leerkrachten. We gingen als eerst naar de lerarenkamer om daar even te luisteren naar wat de directeur allemaal zei. Daarna mochten we in iedere klas even gaan kijken, naar wat de kinderen aan het doen waren. Het was super leuk om te zien allemaal. Buiten hoorden we muziek en waren de kinderen aan het dansen en zingen. Binnen hadden de kinderen vakken zoals Engels, Turks, Rekenen en noem maar op. Maar op een heel andere manier dan dat ze dat in Nederland doen! De lokalen zijn ook hartstikke leuk ingericht, maaaaaar groep 3/4 kan dat natuurlijk ook heel goed! Vervolgens gingen we naar buiten en hebben we samen een Turkse dans gedaan. De meester die op de school muziek geeft, gaf ons les in het dansen. We kregen de pasjes geleerd en we waren weer een ervaring rijker! We kregen als laatste nog wat lekkere dingen te eten en we gingen weer terug naar het hotel.

Onderweg naar het hotel waren we aan het twijfelen of we een boottocht over de Bosphorus zouden maken of niet. Het weer was niet heerlijk, in de schaduw was het best frisjes. Terwijl we liepen kregen we de kans om er over na te denken. Dus ik dacht: No way :D! Ik hou absoluut niet van boten. Haha, held op sokken natuurlijk! De meestegingen wel mee met de boot, maar ik ben lekker gaan winkelen met andere meiden die ook niet mee gingen. Even wat door het centrumpje geslenterd en om 6 uur weer terug naar het hotel om te kijken wat we aten.

Om 8 uur zouden we verzamelen om gezamenlijk te gaan eten. We kregen het advies om 20 minuten te lopen, daar zouden heerlijke restaurants liggen. (Vlak bijde Egyptischebazaar, waar je allemaal kruiden kunt kopen). Toen we daar aankwamen, bleek al snel dat er niet echt iets te doen was. Het zag er allemaal heel verlaten uit en we zijn snel weer richting hotel gelopen. Hier besloot ik met Lizanne om lekker in de McDonalds te gaan eten. Dat was iets, daar hadden we gewoon super veel zin in YEAH! De rest is wel bij een restaurant gaan eten. Later toen we klaar waren met ons lekkere big mac menu, hebben we ons daarbij gevoegd en hebben nog een glaasje gedronken en vooral veel gekletst. Tja, we zijn ook met vrouwen onder elkaar he ;)!

Terug in het hotel, verveelde ik me. Ik wist niet wat ik kon doen, dus zijn we gaan kwartetten. Ik had natuurlijk een Phineas and Ferb kwartet mee genomen en ik had lekker verloren. haha, na het een tijdje gezellig te hebben gehad op de kamer, zijn we nog een terrasje gaan pikken. We waren vrij moe, dus zijn ook op tijd gegaan. Enja, toen zaten we weer op de hotel kamer haha :)

Welterusten allemaaaaal & de groetjes vanuit Turkije

Laughing

Reacties

Reacties

anne

Hee:) echt superleuk en herkenbaar om zo je verhaal te lezen. Mocht je je nog eens vervelen savonds, ben je al op taksim geweest? Vanaf het hotel moet je dan een taxi aanhouden en voor niet meer dan 20lyra(afdingen) je naar taxim laten rijden. Daar is een lange winkelstraat het veel zijstraatjes, in een van de zijstraatjes aan de rechterkant is echt een leuke bar en nogwat tentjes.. PLUS: een karaokebar hahaha. Echt een aanrader. Much fun nog!:)

groep 3/4

Hallo juf,

jeetje wat beleef je toch allemaal weer! En de foto's vinden we ook superleuk om te kijken!
Wil je ons straks ook een Turks dansje leren? XD
Doordat je daar in de zon zit en aan ons denkt, hebben wij ook mooi weer! Dank je wel hoor, heeeeerlijk.

Al worden we er wel een beetje druk door.
Juf Maartje krijgt er soms een punthoofd van hahaha

dikke knuffels van groep 3/4

evi levels

hallo juf,
ik vind je verhaaltjes leuk.
ik vind het leuk voor je dat je in turkije bent.
ik mis je natuurlijk wel.
en hoe is het daar?
zet het a.u.b in de volgen de tekst.

dikke knuffel van evi.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!