JufDebby.reismee.nl

Turkije dag 2

Turkije dag 2; De dag van de verloren pinpas!

Frown

's morgens moesten we om 20 voor 9 klaarstaan onder. Dit betekende dat ik om half 8 op moest staan om even lekker te douchen en te ontbijten. Heeel vroeg dus! Nou toch netjes op tijd aangekomen. Maar terwijl we aan het wachten waren, kwam er maar geen busje om ons op te halen.. Uiteindelijk was er om half 10 (!!!) een busje gearriveerd. We vertrokken naar de school voor juffen en meesters en waar je kunt leren voor nog heel veel andere dingen. We zouden daar om 10 uur moeten zijn, maar onze geliefde buschauffeur wist de weg niet en we hadden ons dus verreden. We kwamen toen wel ietsje te laat, maar dit was geen probleem.

Eenmaal binnen, gingen we in een groot klaslokaal zitten waar ook Turkse studenten in zaten. Gezamenlijk werden we welkom geheten en werd verteld wat we gingen doen. We kregen presentaties over Michael Jackson en Madonna (???). Op het programma stond dat we daarna met de studenten daar de stad in gingen. Maar hiervan was de universiteit niet op de hoogte. Om half 1 kregen we de lunch, die overigens heeeeeeerlijk was! En daarna, tja.. Wat gaan we doen?

We besloten om terug te gaan naar het hotel en daarna mocht je lekker even doen wat je zelf wilde. Eerst met de bus en toen met de tram. Dit duurde ook weer 2 uur dus om 4 uur waren we dan weer eindelijk in het hotel. Hier even snel omgekleed en toen ben ik lekker de stad gaan verkennen. We zijn wat rond gelopen en hebben leuke spulletjes gekocht.

Om 8 uur hadden we afgesproken te verzamelen bij het hotel, om te kijken wat we met het avond eten zouden doen. Dusssss toen het 8 uur was hebben we besloten dat we met zn allen aan de rand van de rivier zouden eten. Vlakbij het water. Toen we daar aankwamen, bleek al snel dat het niet zo lekker en gezellig zou worden als gedacht. Het eten was stukken minder en stiekem was ik liever naar de McDonalds gegaan ssssjjjtt!

Surprised

Nou, het eten was op..... Daarna wilde ik betalen en toen kreeg ik een echte shock.. Ik was mijn pinpas kwijt. Geweldig, 1500 kilometer van huis en geen pinpas meer. PANIEK! Wat bleek..Ik had gepind en ben toen vergeten het pasje uit de automaat te halen. Dus alsjeblieft, pin rustig en kijk altijd na of je alles weer hebt. Toen heb ik mijn lieve mama gebeld die zich natuurlijk rot schrok dat ik belde, want ik zou alleen maar bellen in geval van nood. Nou, pinpas werd geblokkeerd en de lieve reisgroep bood aan dat ik wel via hun geld kon krijgen. GELUKKIG! Eind goed al goed. :)

Om de avond toch nog even af te sluiten zijn we nog even in de buurt van het hotel iets gaan drinken en nu zit ik lekker achter de laptop een verhaaltje voor jullie te schrijven!

Op naar dag 3 :)

Groetjesssss

Reacties

Reacties

Annemie van Tuijl

Hoi Hoi Debby

Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
Alleen jammer van je pinpas, wat gelukkig goed gekomen is.
Ik ben iedere dag benieuwd naar je reisverhalen en hoop dat je iedere dag plezier hebt.
Mis je wel een beetje, maar ja toch tot gauw.

In ieder geval een dikke knuffel en veel liefs.

Groetjes Annemie

groep 3/4

Hallo juf Debby,
wat maak jij toch allemaal spannende avonturen mee!
We hebben de site aan de hele groep verteld, dus misschien krijg je nog wel meer berichtjes van de kids zelf! Hoe leuk is dat!? :)
Hier gaat alles prima, we missen jou natuurlijk, maar hopen dat je een superleuke tijd hebt daar.

Dikke knuffels van groep 3/4

Kimberly

HOII Debby

wat fijn om je zo te kunnen volgen. Wat erg van je pinpas. Ik zou me ook wezenloos schrikken.
Is het weer lekker??
Als je terug bent kletsen we snel bij.
Veel plezier en Voorzichtig he!

groetjes xxx

Leroy

Hallo Juf Debby

Het is minder van je pinpas. Ach ja alles is goed gekomen! Veel plezier in Istanbul! Ik geniet nog ff van me rust hier.

Groetjes je broertje x

Jade

hallo juf debby, was het leuk ik denk nog steeds aan je kusje jade xxx.

Rianne

dank je wel voor de felicitaties.
ik hoop dat je ondanks alles toch nog een fijne vakantie hebt.

Rianne

liefs tantie

selin

hallo juf debby, mooie foto,s.veel plezier in istanbul.
groetjes selin

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!